Monday, June 1, 2015

Pandişpan cu cireşe



Luna cu cireşe este una dintre cele mai frumoase din an. Vacanţa mare bate la uşă pentru cei mici, grădinile se umplu de culoare pe zi ce trece, ziua devine mai lungă, deci avem mai mult spor la gătit!

Astăzi, de 1 iunie, Ziua Copilului, cu o mână de cireşe pe care le aveam prin frigider, ouă de la ţară primite de la dragii mei părinţi, mi-am făcut de lucru şi a ieşit acest pandişpan savuros. 

Ce am folosit:

4 ouă
200 gr zahăr
200 gr faină
150 ml apă
150 ml ulei
250 gr cireşe fără sâmburi
coaja rasă de lămâie

două linguri de cacao (opţional)
zahar pudră (opţional)
sare 


Cum am procedat:

Am separat albuşurile de gălbenuşuri, am frecat spumă gălbenuşurile cu un praf de sare, apoi am adăugat uleiul şi apa. Am mixat în continuare până la omogenizare şi până compoziţia a făcut spumă. Am turnat treptat zahărul, făina şi coaja de la o jumătate de lămâie, mixând în continuare până la uniformizare.

Separat, în alt bol, am bătut albuşurile spumă şi am încorporat rezultatul în compoziţia anterioară, amestecând uşor cu o lingură, cu mişcări de jos în sus, până am obţinut un amestec omogen.

Am uns o tavă cu ulei (am folosit una de tort, cu margine detaşabilă), am presărat puţină făină şi am aşezat un strat de cireşe.

Am turnat compoziţia deasupra. Am oprit puţin aluat pe care l-am mixat cu cacao şi l-am turnat ulterior ca în fotografie. Această parte este opţională.

Am dat la cuptor pentru cam 35 de minute, la 180°C. Am testat cu scobitoarea spre final şi când a fost gata, iată ce a ieşit! :)

Se poate presăra zahăr pudră deasupra.

Mult spor şi să aveţi o zi frumoasă ca zâmbetul unui copil!

Izabela








No comments:

Post a Comment